Hoe serverside tagging ingericht:

Stap 1

Juist in kaart gebracht van de bestaande tags. Hierbij is er gekeken naar de tags die zijn ingericht voor GA4, Facebook ads, Linkedin Ads en Google ads.

Stap 2

GA4 omzetten naar serverside tagging. Hierbij is de stroom van de google analytics codes gewijzigd. Waar de google analytics 4 tags voorheen direct naar google analytics stuurde, sturen deze tags de data nu door naar https://data.REDACTED-specialists.com voor de serverside tagging van star-specialists en naar https://data.werkenbijREDACTED.com voor de serverside tagging van werken bij star.

De overige tags zijn verwijderd. Hierdoor worden alleen de tags die niet via serverside tagging ingeladen moeten worden ingeladen op de client side google tag manager.

Dit zijn voor REDACTED-specialists:

Dit zijn voor werken bij REDACTED:

Stap 3

In de servercontainer is er geconfigureerd dat de informatie die binnen komt op de server doorgestuurd wordt naar de desbetreffende advertentie platformen en naar google analytics 4. Hieronder staan de tags die zijn aangemaakt en welke informatie deze doorsturen voor REDACTED specialists en werken bij REDACTED: